آمارگیر سایت شستن کلم بروکلی با سرکه - آشپزی با من
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شستن کلم بروکلی با سرکه


شستن کلم بروکلی با سرکه


Image result for ?کلم بروکلی?‎


آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥


"کلم بروکلی" برای اولین بار در کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. کلم بروکلی همان گل کلم سبز از خانواده کلم بوده ومنبع غنی از ویتامین (ث) است. در هر 100 گرم کلم بروکلی، 25 کالری انرژی موجود است. کلم بروکلی دارای ماده‌ای به نام ایندول است که استروژن اضافی را که باعث رشد تومور می‌گردد خنثی می‌کند. کلم بروکلی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. همچنین نقش مفیدی در پایین آوردن چربی خون دارد و مصرف آن برای افرادی که کلسترول خون‌شان بالاست توصیه می‌گردد.استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی امری حیاتی است اما برای از میان بردن باکتری‌ها، کثیفی و پس ماندهای شیمیایی، باید حتما میوه‌ها و سبزیجات را قبل از مصرف شستشو داد. در مورد سبزی‌هایی مثل کلم بروکلی که به آسانی شسته نمی‌شوند، باید از روش‌های خاصی استفاده کرد زیرا برخی معتقدند که داخل کلم بروکلی کرم‌هایی درست به رنگ خود کلم بروکلی وجود دارند که با شستن معمولی از بین نمی‌رود، بنابراین باید کلم‌ها را انگل زدایی کنیم.در ادامه این مطلب، شما را با روش‌های صحیح و مطمئن شستن کلم بروکلی آشنا خواهیم کرد تا با خیال راحت از این گیاه مقوی و مفید استفاده کنید.


شستن کلم بروکلی


  • روش اول: شستشوی کامل با آب
برای شستن کلم بروکلی جهت از بین بردن کرم و انگل‌های موجود در آن، باید کلم بروکلی را زیر شیر آب قرار بدهید. با دست‌تان یا برس تمام قسمت‌های کلم بروکلی را خوب تمیز کنید. وقتی تمام شد، با یک حوله تمیز آرام خشک کنید و برای پختن آماده‌اش کنید.
  • روش دوم: استفاده از سرکه
برای شستن کلم بروکلی با سرکه باید کلم بروکلی را بین 5 تا 10 دقیقه داخل سرکه بگذارید. وقتی کاملا خیس خورد، با آب آن را خوب بشویید و سپس با حوله‌ای تمیز خشک کنید.
  • روش سوم: استفاده از محلول آب نمک
برای شستن کلم بروکلی و انگل زدایی کلم بروکلی، آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل محلول آب نمک قرار دهید تا پشه‌ها از لابه‌لای آن بیرون بروند و بعد از آن کلم را با آب بشویید.
 

انگل زدایی کلم بروکلی:


  • ابتدا به مدت 10 دقیقه بروکلی‌ها را در 3 لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چای خوری) پودر پرکلرین 70 درصد خیس کنید. سپس کلم‌ها را از روی کفاب جمع آوری کرده و آن‌ها را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع ضدعفونی کننده از آن جدا شود.
  • یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل‌های بروکلی، این است که آن‌ها را حدود 3 دقیقه در آب جوش بگذارید. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت از این سبزی مفید استفاده کنید.
امیدواریم از این نکات آموزشی استفاده لازم را برده و بتوانید به خوبی کلم بروکلی‌هارا شستشو دهید و از این سبزی مفید در وعده‌های مختلف غذایی بهره ببرید.


شستن کلم بروکلی,شستن کلم بروکلی با آب جوش,شستن کلم بروکلی با سرکه,شستن کلم بروکلی خام,شستن کلم بروکلی,شستن صحیح کلم بروکلی,چگونگی شستن کلم بروکلی,شیوه شستن کلم بروکلی,آموزش شستن کلم بروکلی,طرز صحیح شستن کلم بروکلی,طریقه شستن کلم بروکلی,نحوه ی شستن کلم بروکلی,روش شستن صحیح کلم بروکلی,طریقه شستن صحیح کلم بروکلی,نحوه شستن صحیح کلم بروکلی,نحوه شستشوی صحیح کلم بروکلی,نحوه شستن کلم بروکلی