آمارگیر سایت طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار - آشپزی با من
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار

 


طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار


Image result for ?سالاد اسفناج?‎


آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥


آیا تابحال سالاد را در کنار رب انار میل کرده اید؟ در تهیه سالاد از انواع سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات و گوشت استفاده می‌شود و تنوع آن تقریبا به اندازه تنوع غذا‌های موجود در دنیاست به گونه‌ای که با تغییر اجزاء و چاشنی‌های مورد استفاده می‌توان به طعم و مزه‌ی متفاوتی دست یافت. سالاد اسفناج نیز یکی از انواع سالاد خوشمزه است که علاوه بر طعم منحصر به فرد و جدیدی که نسبت به سالاد‌های پرمصرف مانند سالاد شیرازی و سالاد الویه دارد از خواص مفید متعددی برخوردار است. حتی کسانی که تمایلی به خوردن اسفناج ندارند با خوردن این سالاد، غافلگیر می‌شوند و از خوردن آن لذت می‌برند.


طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار


مواد لازم
برگ اسفناج پاک شده 500 گرم
دانه انار 100 گرم
پرتقال بزرگ 1 عدد
مغز گردو 60 گرم
رب انار ملس 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور تهیه:
  • برگ‌های اسفناج را پس از پاک کردن در آب سرد بریزید و اجازه دهید نیم ساعت در آب بماند. سپس برگ‌ها را از آب بکشید و در صافی بریزید.
  • برگ‌های اسفناج را برای بار دوم و سوم در آب سرد و کمی نمک خیس کنید و پس از 15 دقیقه، از آب بکشید و در صافی بریزید.
  • پس از اینکه آب اسفناج کشیده شد، برگ‌ها را روی پارچه نخی پهن کنید تا کاملا خشک شوند.
  • پرتقال را پوست گرفته و هر پره آن را به سه قسمت برش بزنید.
  • مغز گردو را به صورت درشت خرد کنید.
  • برگ‌های اسفناج را در ظرف سرو بریزید، سپس دانه‌های انار، تکه‌های پرتقال و گردوی خرد شده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • رب انار، سرکه بالزامیک، روغن زیتون، نمک و فلفل را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.
  • سس حاصل را روی سالاد ریخته و به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی رژیمی میل کنید.


چند نکته مهم


  • برای تهیه سالاد اسفناج با رب انار از برگ‌های اسفناج تازه و کوچک استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید 100 گرم پنیر فتا را رنده کرده و به سالاد اضافه کنید.
  • رب مورد استفاده برای تهیه سالاد اسفناج بهتر است ملس باشد، ولی اگر رب انار مورد استفاده ترش است مقدار آن را کم کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری کنجد و خلال بادام نیز به سالاد اسفناج اضافه کنید.
  • سالاد اسفناج را به جای رب انار می‌توانید با عسل درست کنید (1 قاشق غذاخوری عسل+ 3 قاشق غذاخوری سرکه).
  • گاهی در سالاد اسفناج به جای پرتقال از برش‌های گلابی استفاده می‌شود.

اسفناج سرشار از املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است و برای درمان انواع بیماری‌ها و تامین سلامت مفید واقع خواهد شد. اسفناج منبع شناخته شده‌ای از آهن بوده و استفاده از آن به افزایش ذخایر آهن بدن کمک می‌کند. مصرف اسفناج همراه با میوه‌هایی مانند پرتقال و گریپ فروت که دارای ویتامین C زیادی هستند باعث افزایش ارزش غذایی آن می‌شود. هرچند استفاده از آن به دلیل داشتن اگزالات به بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ کلیه و مثانه توصیه نمی‌شود. ضمنا افراد سرد مزاج بهتر است اسفناج را با ادویه‌های گرمی مانند فلفل سیاه، هل و زنجبیل مورد استفاده قرار دهند تا سردی آن تعدیل شود.

طرز تهیه سالاد اسفناج,طرز تهیه سالاد اسفناج و انار,طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار,طرز تهیه سالاد اسفناج و پرتقال,طرز تهیه سالاد اسفناج با سس انار,طرز تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگی,طرز تهیه سالاد اسفناج و لبو,طرز تهیه سالاد اسفناج با گردو,طرز تهیه سالاد اسفناج با مرغ,طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ,سالاد اسفناج و گردو,سالاد اسفناج و انار,سالاد اسفناج ایتالیایی,سالاد اسفناج با سس بالزامیک,سالاد اسفناج با رب انار,سالاد اسفناج و توت فرنگی,سالاد اسفناج با انار